torsdag 6. desember 2012

Kald desember

Vi har den kaldeste starten på desember siden målingene startet. Faktisk ligger tempraturen så langt -11 grader under gjennomsnittet. Her er noen bilder som viser kulde og frostrøyk.


Spennende både ute i Namsenfjorden og helt inne ved Namsos når frostrøyken farges av den lave vintersola. Det er omtrent tre timer mellom soloppgang og solnedgang nå. Dermed får du med deg hele dagen på forholdsvis kort tid.



For oss er det enkelt å overleve dagen.Vi kan selvfølgelig bli lei av kulda, det kan være et ork å bære ved og slite med vannrør som fryser. Litt tøffere tror jeg nasjonalfuglen har det akkurat nå, jeg beundrer den hardhausen!


17 kommentarer:

  1. Vinteren med kuldegradene gjør en fantastisk stemning.Dette har du fanget perfekt.

    SvarSlett
  2. Åhh du store min for noen vakre bilder mitt øye skuer tidlig en fredags morgen!!Fantastisk!!Likte godt også ditt tidligere innlegg hvor du forklarere insstilingenen til kamera..verdifull hjelp for en amatør som meg..Er helt i hundre over dine bilder..Tusen Takk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anita! Hyggelig å høre. Takk skal du ha!

      Slett
  3. Så fine og smukke vinterstemninger! Dette er en fryd for øjet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbakemelding på innlegg og bilder, Jon.

      Slett
  4. Flotte vinterbilder. Ja nasjonalfuglen vår er hardhaus.

    Glenn Byremo.

    SvarSlett
  5. Hej! Vilka bilder du bjuder på...så vackert. Vi hade -18 imorse ....det var lite kallt om man säger så :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. - 18 er forholdsvis kjølig ja :-) Takk for kommentaren.

      Slett
  6. Flott stemningsformidling. Lyset i nr 2 var magisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha Torbjørn, trivelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar.

      Slett
  7. God formidling av kulden i disse bildene. Må henge meg på kommentaren ovenfor. Bildet nr 2 var rett å slett bare magisk ja.

    SvarSlett
  8. Ååå! Håper det er så kaldt når jeg kommer fykende hjem til jul! Veldig (VELDIG!) fine bilder, Kjartan. -Det er ikke første gangen jeg er innom de, og kjenner på savnet til Namdalen..

    Håper på å se deg i fotoklubben 3. januar!

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan