søndag 20. november 2011

Kirka ved havet

Lundring kirke i Nærøy er et flott motiv. Beligenheten helt ut mot havet setter i gang mange tanker. Vika på venstre side av kirka leder blikket ut og opp mot himmelen.

Men et godt motiv er aldri nok når man driver denne formen for fotografering, det er først og fremst lyset som setter stemningen. Skyene, vinden og årstidene er også med på å forme det bildet man jakter på.

Dermed er det bare å returnere til haugen bak denne kirka gang etter gang til man blir fornøyd. Ja, jeg har vært her noen kvelder allerede, håpet på det rette lysglimtet, ventet på stemningen og stått her å sett på skyene. Latt tankene drive sammen med dem.

Noen brukbare bilder har det blitt, men jeg kommer garantert til å ta turen hit igjen. Jeg blir liksom ikke helt fornøyd, og det er vel noe av dette som er drivkraften og litt av lærdommen jeg gjerne deler i dette blogginnlegget. Kom alltid tilbake til de gode motivene!



10 kommentarer:

  1. Trengs bare ett ord; VAKKERT..........
    Hilsen fra Åse

    SvarSlett
  2. Lundring kirke er vel en av dem få kirkene jeg har satt mine bein i Nærøy. Her er min mann døpt,konfirmert og mine svigerforeldre ligger begravet.
    At kirken ligger nede ved sjøen er vel ikke uvanlig da transporten ofte var båt og her i det flotte øysamfunnet var det vel praktisk.

    Monika



    Monika

    SvarSlett
  3. Flott bevis på at lys og skyer har mye å si, 4 helt forskjellige bilder av samme motiv.

    SvarSlett
  4. Her har Du et spennende projekt. Uansett om man er kirkegjenger eller ei så er disse "monumentene" fine landemerker uansett hvor man besøker landet. Du får jobbe videre!! Flotte bilder så langt:-) Ole

    SvarSlett
  5. Veldigt fine bilder Kjartan.Det er i slike omgivelser man må ha egenskaper til å nyte det naturen gir til oss mennesker.Finne ro og fred i sjela vår.Landet vårt er unikt og kan gi oss heilt spesielle opplevelser og man går heim og er glad og fornøyd;-))

    SvarSlett
  6. Hej!
    Helt underbara bilder på en mycket vacker plats och kyrka.
    Må väl
    /Ingemar

    SvarSlett
  7. Fine bilder, hvor spesielt nr 3 skiller seg ut :) Synes det siste formidler kirka best med tanke på stemning rundt, men nr 2 er også fint (ville bare ha kutta litt i forgrunnen). Ellers er det fint å se bilder fra deg igjen. Lurer på om du kanskje har noen uværsbilder på lur nå...!?

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Her ser en hva skyer og lys har å si når motiver skal foreviges. Liker bilde nr 3 0g 4 best. Givende og fin blogg.

    SvarSlett
  9. Hei det er veldig mange fine bilder,har vært i Lundring kirke da min familie kommer derfra.Stå på videre.vhs Gunnar Lundring

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan