mandag 22. august 2011

Lakavasshatten

Jeg har blitt kjent med mange fjell gjennom mine turer ut. En rekke har jeg sikkert oversett eller aldri bitt meg spesielt merke i, men mange hilser jeg med glede på.


Et og annet fjell får jeg også et helt spesielt forhold til. Lakavasshatten i Lierne er en slik godvenn, som det alltid er godt å treffe igjen.


I helga hadde jeg gleden av å se hatten speile seg i Lakavtnet nok en gang., dra årene gjennom blikkstille fjellvann.


Sammen med Tore, Øyvind, Bjørn Oddvar og Elias dro jeg på en tur ut for å dele dette flotte landskapet med noen som aldri hadde opplevd det før. Kombinert med litt fiske, foto, bålkos og masse prat, ble det en hyggelig opplevelse.


Det er lenge siden jeg har blogget nå, sommerferien har vært lang. Etter en slik tur må jeg bare dele noen bilder og anbefale folk å komme seg ut en tur, det gjør godt for kropp og sjel.


Og selv om man får seg en regnbyge eller en ettermiddag med gråskodde så er det godt å være ute. Kjenne at vi mestrer det alle, store som små, og kjenne på at det egentlig er her ute vi hører til.


Ha det godt Lakavasshatten, vi sees senere. Det er godt å vite at du alltid er der.


9 kommentarer:

  1. Hej!
    Underbara bilder på ett mäktigt landskap. Kan det bli bättre än en vandring i fjällvärlden med glada vänner till detta så både man fiskar och fotograferar!
    Speglingen i den första bilden är så läcker.
    Ha en fin vecka!
    /Ingemar

    SvarSlett
  2. Takk for sist Kjartan! Det er vel nokså nøyakt ett år siden vi treftes på Svalbard nå. Kjekt å se deg tilbake på bloggen. Flott turberetning, den fikk meg til å planlegge en tur til helga. Ønsker deg mange fine naturopplevelser.....
    Mvh Helge

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av flott natur! Det både ser og høres ut som en alle tiders tur :) ingen ting er som å dra på tur ut i naturen og se alt det vakre den har å by på :)

    SvarSlett
  4. Herlig å se bilder far Lakavattnet igjen Kjartan. Synd vi ikke kommer oss dit i høst. Fjella blir vel der en stund til så vi får tro det blir flere flotte turer til disse utrolige flotte fjella. Du hadde vel godt av ein slik tur. Flott tekst og bilder.Ciao.
    Ole

    SvarSlett
  5. Takk for kommentarer folkens! Det er hyggelig å få tilbakemeldinger på tekst og bilder.

    Helge: Svalbard sitter fortsatt i hodet, det var en fantastisk tur. Håper vi møtes der en gang igjen (eller et annet sted i flott natur).

    Ole M: Vi skal garantert tilbake til disse fjellene. Selvfølgelig skal vi det :-)

    SvarSlett
  6. Den åa i bilde to skulle jeg gjerne besøkt med markstanga!

    Hilsen Øystein Søbye

    SvarSlett
  7. Fine bilder:-) Skal oppover i oktober til lakavatnet. Gleder meg som en unge;-) 4 året på rad nu, blir som å komme hjem;-)

    MVH
    Kolbein

    SvarSlett
  8. Ser ut som om du koser deg ute i naturen :) Fin blogg du har..takk for at du deler dine opplevelser :o)

    SvarSlett
  9. Flotte bilder kjartan, synd det med gaupe bildene. Juks er ikke bra :(

    ta en titt på mine bilder. Hører folk sier at fotografering er noe du har i deg? men er det slik ? har jeg det i meg ?

    lurte på om du kunne hjelpe meg med det svaret !

    www.arnti.wordpress.com

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan