torsdag 19. februar 2009

Konkurranse


I de siste to årene har jeg deltatt i Villmarkslivs fotokonkurranse, og havnet på en 3. plass (2007) og en 4. plass (2008). Bildet over er et av gullbildene fra i fjor. Den sammenlagte konkurransen som går gjennom året har hittil hatt navnet Fotojakta, men skifter i år til å bli NM i naturfoto. Det mener jeg er riktig, og en klar forbedring. 

Egentlig hadde jeg tenkt å ta et hvileår for å samle opp bilder slik mange gjør, men for meg er det både motiverende og spennende å delta i konkurransen. Derfor har jeg sendt inn bilder til første runde i år også. 

Denne kongeørna fikk gull i runde 9 i fjor, og det skal bli morsomt å se hva dette året gir av sølv og gull. Dessuten ser jeg frem til å konkurrere med de fleste av landets virkelig gode naturfotografer. Har lagt merke til at fjorårsvinner Kai Jensen skriver at han deltar, så lista ligger nok som vanlig høyt. Nedenfor finner du flere av bildene mine som fikk den gjeveste premieringa i 2009.





Ønsker alle andre deltakere lykke til, og et godt fotoår! 

9 kommentarer:

  1. Ja fantastiske bilder dette, som jeg husker godt fra fotojakta ifjor.

    Det er virkelig utrolig artig å kunne delta i en så prestisjetung konkurannse. Har sendt inn bilder til første runde jeg også, venter i spenning på utfallet!

    Jeg har nok ingenting å stille opp med mot toppen, men kanskje om noen år så kan jeg kanskje hevde meg litt mer?

    Blir spennende å se på utfallet i rundene som kommer, kjenner jeg deg rett så får vi nok levert noen lekkerbiskener av noen naturfoto!

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  2. Takk Knut Børge. Legger inn bloggen din også, satser på at du er flink med oppdatteringer, og gir meg noen tips om hvor jeg skal dra i Steinkjerområdet:-)

    Straumen står forøvrig på min liste også, hvert år på denne tida, men det blir etter turen til Canada.

    Kjartan

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg har ikke fulgt med regelmessig i Villmarksliv, så flere bilder er nye for meg. Den gaupa var innmari bra!

    SvarSlett
  4. Hei Kjartan. Første gangen min her inne på denne bloggen din. Utrolig mange sterke fotografier som vanlig når du står bak kameraet. Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  5. Takk, jeg liker gaupa veldig godt jeg også.

    Bra blogg du har Lars Andreas, jeg kikker innom hver gang det er noe nytt. Bildene er meget bra, teksten er ofte enda bedre.

    Håper vi kan møtes og dra på en liten fototur en gang i framtida.

    Så ser jeg jaggu at Ivar B. er her også, nok en kjenning. Nå skal jeg se om han har en blogg:-)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Fantastiske bilder du serverer. Ser jeg må følge med på denne bloggen. Helge

    SvarSlett
  7. Hei Kjartan,

    Velkommen inn i bloggverden :-)

    Veldig mye bra bilder du presenterer her. Det blir spennende å knive med deg i Fotojakta i år.

    Mvh, Roy

    SvarSlett
  8. Mye flotte bilder her! Blir spennende å følge med her inne og ser frem til både gode bilder og historier :)

    Lykke til i NM også!

    SvarSlett
  9. Hei Kjartan!
    Utrolig flotte bilder du viser igjen, har vel sett alle disse før, men jeg kan glede meg over dem flere ganger. Liker spesielt godt uværsbildene dine!

    Mvh Aleksander

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan